CELE SZKOLENIA:
Po szkoleniu uczestnicy:
- będą bardziej skuteczni w realizacji własnych celów,
- będą potrafili zastosować prawa psychologii wpływu w codziennej pracy zawodowej,
- będą odróżniali strategie wpływu społecznego od psychomanipulacji,
- będą umieli przeciwstawić się psychomanipulacji,
- rozwiną świadomość własnej autoprezentacji, własnych zachowań i ich znaczenia w kontaktach z innymi ludźmi.
DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY:
- kadrę kierowniczą i menadżerów wszystkich szczebli zarządzania,
- osoby zajmujące się bezpośrednią obsługą klientów,
- przedstawicieli handlowych i sprzedawców,
- pracowników odpowiedzialnych za kontakty biznesowe,
- osoby zainteresowane tematyką wywierania wpływu na ludzi.
PROGRAM SZKOLENIA
PSYCHOLOGIA WPŁYWU SPOŁECZNEGO – WPROWADZENIE.
- Wpływ, perswazja, psychomanipulacja - terminologia związana z psychologią wpływu.
- Mechanizmy psychologiczne leżące u podstaw wpływu społecznego - dlaczego ulegamy?
- „Odporność” na perswazję.
REGUŁY WPŁYWU SPOŁECZNEGO I TECHNIKI PERSWAZJI.
- Reguły wpływu społecznego (S.D.S., reguła wzajemności, reguła niedostępności, reguła konsekwencji i zaangażowania, reguła lubienia i sympatii, reguła autorytetu).
- Techniki perswazji.
- Rodzaje pytań a siła ich skuteczności – przejęcie kontroli nad sytuacją podczas rozmowy.
- Słowa klucze – co mówić, by wpłynąć na innych.
- Strategie bazujące na przeżyciach emocjonalnych (m.in. „stopa w drzwiach”, „huśtawka emocjonalna”).
- Procesy poznawcze a wpływ (m.in. „eskalacja żądań”, „ingracjacja”).
JĘZYK PERSWAZJI.
- Precyzja języka a siła perswazji.
- Metamodel – struktury lingwistyczne języka perswazji.
- Rzeczowa argumentacja w komunikacji perswazyjnej.
- Presupozycje – rodzaje ukrytych założeń oraz ich wykorzystanie do realizacji celów perswazyjnych.
- Metaprogramy – jak skutecznie dotrzeć do różnych typów osobowości.
- Oddziaływanie na emocje odbiorcy.
SIŁA KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ.
- Wykorzystanie przestrzeni jako metoda wpływu na rozmówcę (gdzie i w jaki sposób stać, siadać podczas spotkań negocjacyjnych itp.).
- Odczytywanie sygnałów niewerbalnych. Analiza własnych nawyków niewerbalnych.
OBRONA PRZED WPŁYWEM I MANIPULACJĄ.
- Techniki obrony przed manipulacją.
METODY SZKOLENIOWE
Szkolenie ma charakter typowo warsztatowy, dzięki czemu uczestnicy mogą rozwijać wiedzę praktyczną i konkretne umiejętności. Podczas treningu uczestnicy uczą się zachowań, postaw, które mogą zastosować bezpośrednio w swojej pracy natychmiast po szkoleniu.
Tematy prezentowane są przy użyciu następujących metod:
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- odgrywanie ról,
- mini-wykład,
- autotesty,
- dyskusja - wymiana doświadczeń,
- symulacje,
- analiza przypadków.